Het laatste zaalweekend stond vorige week op de agenda..

De laatste zaterdag voor onze jeugdleden lekker warm in de zaal..
Voor het ene team, de laatste zaalwedstrijd van hun allereerste korfbalseizoen..
En voor het andere team de allerlaatste kans om kampioen te worden van het zaalseizoen..

Haarlem F2 – KV Purmer F1  was zo’n wedstrijd waarin ons nieuwste teampje dit weekend de laatste zaalwedstrijd van dit seizoen speelde.
Wat was het in het begin spannend!!! De stand ging gelijk op, op een gegeven moment kwamen wij achter te staan. De super speler kwam erin en scoorde meteen. Hierna zijn wij zelfs nog op een gelijk spel gekomen! Helaas kwamen wij na verloop van tijd toch weer achter te staan, en kwam er opnieuw een super speler in. Met de strafworpen hebben wij nog goed kunnen laten zien wat scoren is!  Wat is dit team in een halfjaar tijd toch enorm gegroeid!!! Van nog niet weten hoe een wedstrijd verloopt, nu toch 3 wedstrijden gewonnen, en met de strafworpen zit het ook helemaal goed! Wij zijn klaar voor het laatste gedeelte van het veldseizoen! De coach is mega trots op dit team!!

Op naar het kampioenschap voor Purmer D1…
Dat was het thema van de afgelopen twee wedstrijden.
Vorige week wisten we het kampioenschap nog niet veilig stellen tegen onze directe concurrent Wwsv, we verloren met 1 punt verschil.
Gelukkig hadden we de eerste wedstrijd tegen Wwsv met 3 punten verschil gewonnen, waardoor we vanwege het onderlinge resultaat met 2 doelpunten verschil nog steeds koploper waren in de competitie en met nog 1 wedstrijd te gaan.
De taak voor de laaste wedstrijd was dan ook vrij duidelijk: WINNEN en we zijn kampioen.!

Purmer D1 – Dso D1

Iedereen was een klein beetje gespannen voor de wedstrijd, alle ouders, opa’s en oma’s broertje’s en zusje’s en nog veel meer mensen waren allemaal weer afgereisd om ons aan te moedigen.
Dus moesten wij dan toch maar laten zien hoe goed we echt zijn!
En vanaf minuut 1 was het dan ook wel duidelijk dat iedereen er vol voor ging al vrij snel hadden we het eerste doelpunt te pakken.
Met mooie acties en goed spel waren we de hele wedstrijd beter, en was het voor de rust al beslist.
Wij gaan vandaag kampioen worden, was dan ook de gedachte in de rust!

Met een mooie eindstand 0-13 winst voor Purmer hebben we een prachtige laatste wedstrijd gespeeld van de zaalcompetitie.
Na de wedstrijd kon het juichen en feesten dan eindelijk beginnen!!!

Supertrots hoe iedereen gegroeid is gedurende het seizoen en het plezier dat iedereen hierin beleefd.
Op naar het veld seizoen wat weer een pittige competitie zal gaan worden.
Maar voor nu zijn wij ZAALKAMPIOEN 2022/2023!!!!

En dan zit het zaalseizoen van 2022/2023 er weer op! Een mooi seizoen, met mooie uitdagingen.. met geweldige winstpartijen.. met een giga groei in de jongste jeugd.. met onwijs veel plezier en betrokkenheid van iedereen! Wat hebben we weer genoten met zijn allen!!
Op naar de buiten… daar zien we iedereen graag weer langs de velden staan!

Namens de jeugdcommissie